söndag 22 november 2009

Restaurang Sjöjungfrun

I fredags var jag och min vän Ina ute och åt middag. Vi brukar gå ut och äta ca 4 gånger varje år och vi turas om att betala och denna gång var det min tur.

Vi försöker att hitta nya restauranger varje gång och nu tänker ni säker "det är ju inga problem, det finns ju hur många restauranger som helst i Stockholm". Det är sant men restaurangen måste vara handikappvänlig och ha en rymlig toalett eftersom jag sitter i rullstol eller rättare sagt permobil och den går inte att lyfta eftersom den väger ca 100 kilo.


Jag hade bokat bord på restaurang Sjöjungfrun som ligger på söder.

Restaurangen är liten och ljus med 40 sittplattser inne och när vädret tillåter får det plats ytterligare 40 gäster. Nästan samtliga gäster har utsikt över Hammarby kanalen.

Deras mat är enkel och de försöker att använda ekologiska råvaror så långt det bara går. På menyn finns det både fisk, kött och fågel och jag kan verkligen rekommenderas deras små förrätter. Deras priser är helt okej.

Servisen var fantastisk, Anna gjorde allt i sin makt för att alla gäster skulle få bästa möjliga restaurangkväll.

Jag tycker alla kvarter borde ha en sådan här restaurang.


Gravad lax på spisbröd med senapssås och kräftskagencanapé med sikrom samt vitlöksbröd med hummus & tzatziki.

Krämig fisk- & skaldjursgrytamed vitlöksbröd & chiliaîoli.

Vaniljglass med chokladsås.


Tyvärr blev bilderna dåliga :-(


Sjöjungfrun får 3 slickepottar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar