torsdag 12 november 2009

Limepops


Nu har jag precis gjort pops för första gången i mitt liv, efter ett recept jag hittade på nätet. Det var inte det lättaste men träning ger färdighet heter det ju så nästa gång kommer det gå som på en räckmacka. Jag kommer dock följa receptet nedan istället eftersom jag tror dem blir ännu bättre med ändringarna som jag har gjort.


22 st

200 g digestive kex
100 g philadelphia ost
50 g crème fraiche
1 lime, saften
2 lime, finrivet skal

1 lime, saften
200 g vit choklad
2 lime, finrivet skal

finrivet limeskal till dekorering

Gör såhär:
Krossa digestivekexen så att de blir som ett pulver, tillsätt philadelphia ost, crème fraiche, limesaft och finrivet limeskal. Forma 22 bollar, låt stå i kylskåp i en timme.

Smält chokladen i vattenbad och tillsätt limesaften samt limeskalet.

Doppa bollarna i chokladen och placera dem därefter i små formar, strö över lite rivet limeskal.

1 kommentar: