söndag 1 november 2009

Champinjoncrème


Varmamackor har alltid funnits i mitt liv och jag gillar verkligen det.

För min del är det mammas variant som gäller så jag har nästan alltid ätit samma sorts varmamackor genom hela mitt liv och jag älskar dem och då menar jag ÄLSKAR :-)

På en varm macka skall det vara följande ingredienser och i denna ordning;

* 1 skiva Jättefranska, ljus
* Champinjoncrème, ett tjockt lager
* 1 skiva rökt skinka
* 1 skiva tomat, gärna bifftomat
* 2-3 skivor hushållsost

Gratinera smörgåsen på 225 grader mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Det är champinjoncrèmen som gör hela smörgåsen så därför vill jag rekommendera denna fantastiska produkt. Min svärmor har även använt den som smaksättare i såser och den passar fantastiskt även bra även till det.

Det blir 5 slickepottar.

1 kommentar: