onsdag 4 november 2009

Miamisallad


Sallader har jag gillat i hela mitt vuxna, denna sallad har jag fått inspiration från när jag och min man var i Miami på semester 2006.


2 port.

2 grillade kycklinglår
1 pkt bacon
6 skivor rökt skinka
2 krukor krisp sallad
0,5 röd lök
3 stora champinjoner
1 liten gul paprika
6 cocktail tomater
1/3 gurka
1 dl riven ost
2 nävar krutonger

Gör såhär:
Klipp baconen i cm stora bitar och stek den knaprig, häll upp på hushållspapper och låt fettet rinna av. Bena ur kycklingen och skär köttet i mindre bitar. Skär även skinkan i mindre bitar. Hacka övriga ingredienser fint.

Börja med att lägga upp sallad, gärna på stora ovala tallrikar. Fortsätt därefter med att lägga grönsaker, kyckling, bacon och skinka i rader, avsluta med att strö krutonger över den färdiga salladen.

Servera med dressing och baugette.

1 kommentar: