måndag 29 mars 2010

Dumlegrottor


Dumlekolor är gott och dessa kakor går åt som bara den när man ställer fram dem på bordet.

Prova själv! :-)



ca 44

400 gram margarin
2 dl strösocker
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
44 dumlekolor

Gör såhär:
Rör ihop margarin och socker. Blanda bakpulver och vetemjöl. Blanda ihop allt till en deg som formas till två rullar, ca 20 cm lång. Dela rullarna i 22 bitar vardera och tryck ur degen i små aluminiumformar, placera en dumlekola i varje form. Grädda kakorna mitt i ugnen i 175 grader i 15 minuter.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Du måste pröva att lägga på Noblesse på också, så blir de ännu godare och ännu finare ;O))

    Man kan ju köpa olika smaker på Noblesse också men lägg på en rundel direkt efter att kakorna kommer ur ugnen så smälter det snyggt ner över kakan, och den blir toppengod, tips.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. vad mkt spännande du tillagar :)jag kikar ofta in här, dock har jag varit dålig på att kommentera. tänkte önska dig en glad påsk! ha det fint :)

    SvaraRadera
  3. Cat,
    Tack för tipset de skall jag prova nästa gång jag bakar dem :-)

    Molly,
    Vad roligt att du gillar det jag lagar. Glad Påsk själv, hoppas du får en kanonpåsk med många påskägg! :-)

    SvaraRadera
  4. Skojar du?? Vilka mumsiga kakor!! MÅSTE jag pröva.
    Hoppas ni får en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  5. Åh, dom där ser ju såååå goda ut. Bakade faktiskt också grottor igår, fast med hemmagjord sylt och vit choklad.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  6. Åh, dumle - det har jag inte tänkt på att fylla grottor med. Undrar om after eight skulle bli mumsigt? jag är nmligen lite överförtjust i just dem...

    SvaraRadera
  7. Mums, sitter här och börjar nästan dregla! ;-) De får jag nog allt lov att prova snart.

    SvaraRadera