fredag 30 oktober 2009

Jag efterfrågar ett riktigt matlagningsprogram

Tittar man på vad tv erbjuder idag när det gäller matlagningsprogram så är det hur snabbt allting skall gå. Det är jäkligt tråkigt, vart tog den genuinia matlagningskonsten vägen?

Jag vill ha ett program där man får se äkta matlagning, jag vill lära mig hur man får den bästa stekytan t.ex. Det räcker med matlagningsprogram där allt skall vara så flådigt, snabbt och enkelt.

Naturligtvis är jag fullt medveten om att dagens människor är mer stressad en människor förr var men det är viktigt att ta sig tid att umgås med nära och kära och äta bra ordentlig mat.

Därför tänker jag mellan varven laga mat från en kokbok som min man ropade in på en auktion. Kokboken heter "Stora kokboken - Hushållets uppslagsbok i alla matfrågor" den är utgiven 1941.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar