måndag 14 juni 2010

Caesardressing


En förrätt som jag ibland brukar bjuda på är Caesarsallad men tidigare har jag inte gjort dressingen själv och ärligt talat så tror jag inte att jag kommer att göra det igen heller.

Jag personligen tycker att den blev lite kantig i smaken inte alls sådär rund och fyllig som jag har ätit förut.


Någon därute i cybervärlden som har ett bra recept på denna dressing? Jag tar då i så fall tacksamt emot det!



12 port.


9 msk vitvinsvinäger

3 äggulor

6 vitlöksklyftor

12 sardeller

4,5 dl olivolja

120 g parmesanost, finriven

3 msk dijonsenap

peppar


Gör såhär:

Vispa ihop vinäger med äggula. tillsätt peppar, senap och sardellerna. Vispa till sist ner parmesanost och oljan.


Servera tillsammans med Caesarsallad.

1 kommentar:

  1. Färdigköpta dressingar (och även de man äter på restauranger) brukar vara fullpackade med socker, det kan var därför du kände att smaken inte var "rund och fyllig" tänker jag. Socker gör just att det blir mer "balanserad" smak på något viss. Något annat tips kan jag nog inte ge dig, jag brukar blanda majonnäs med lite smaksättning så det blir en sås, men något recept har jag tyvärr inte...

    SvaraRadera